Рошавата питка

Това лято съвсем съм зле, чудя се дали да не пропиша приказки

Живели в малка къщичка на края на гората баба и дядо. Изпекла веднъж бабата питка и я оставила на прозореца да изстине. Търкулнала се питката и поела по горската пътечка.
От храстите изскочил Зайо Байо и рекъл:
-Питчице, ще те изям!
-Не ме яж, Зайо Байо, песничка ще ти изпея.
Казала това питчицата и запяла:

Аз съм питка сладичка,
сладичка и мекичка,
от баба избягах,
на дяда не дадох,
на тебе ли ще дам!

Търкаляла се питката, търкаляла, срещнал я Кумчо Вълчо.
-Питчице, така вкусно ухаеш, спри да те схрускам!
-О, Вълчо, преди да ме схрускаш, чуй каква песничка знам:

Аз съм питка сладичка,
сладичка и мекичка,
от баба избягах,
на дяда не дадох,
на Зая Бая не дадох,
на Вълчо ли ще дам!

Търкаляла се питката, търкаляла… Срещнала Мечо:
-Леле Питчице, ще те изплюскам като едното нищо!
-Не ме яж Мечо, песничка ще ти попея – и пак запяла:

Аз съм питка сладичка,
сладичка и мекичка,
от баба избягах,
на дяда не дадох,
на Зая Бая не дадох,
на Вълча не дадох,
на тебе ли, Мечо, да дам!

Търкаляла се питката, търкаляла, а ето насреща и Кума Лиса. Гледа я тя, па и дума:
-Жива да си, здрава да си, питке! Колко си хубавичка, колко си миличка!
Зарадвала се питката, приближила се до Лиса и запяла:

Аз съм питка сладичка,
сладичка и мекичка,
от баба избягах,
на дяда не дадох,
на Зая Бая не дадох,
на Вълча не дадох,
на Мечо не дадох,
на тебе ли ще дам!

-Жива и здрава да ми бъдеш, питке! Песничката ти е много, много хубава! Как ми се иска пак да я чуя! Седни миличка на езика ми и пак я изпей, но още по-силно, за да я чуя добре! – казала Кума Лиса и си проточила езика.
Глупавата питка се зарадвала, че толкова много харесват нейната песничка, седнала на Лисиния език и запяла:

Аз съм питка сладичка…
А Лиса – хап-хап-хап! – схрускала питката.

2 Отговора to “Рошавата питка”

  1. zanov Says:

    каква е поуката деца😉

  2. kuklowoda Says:

    да не ви правят нищо с език😉

Вашият коментар

