Дощя ми се да се обеся в Галерия Уфици

medusa_caravagio_240Добринка Корчева

ПРИШПОРЕН РЕКВИЕМ

Дощя ми се да се обеся в Галерия Уфици
съвсем официално
в офиса на предисторията
сред първобитна красота
която не е стигнала до въжения век
изпридах сухите картини
слънчогледовите наушници на Ван Гог
не ми служеха за нищо
по транссветовното радио
на Монте Карло
едно кюре си свали тирантите
обърна се с гръб и ми ги връчи
Срам за този който мисли лошо
Вдигнах от ефира
ефирните воални негови тиранти
Галерия Уфици
бе скръстила ръцете си като боксьор
и чакаше
и чакаше
изплезването ми към изкуството
Животът е кратък
езикът ми лонга бревис
овехтелите езичници се къпеха
в погледа на първобога
въжените стълби на измените
танцуваха пред всичките очи
на тялото ми
как дощя ми се да се обеся
в славната бирария Уфици
сред топящо се фламандско сирене
и в кахлените плочи на небитието
да ударя своята агония
Галерията искаше да ме обеси
Миле отскубна клас от дружеска ръкойка
Курбе откри велосипеда
и триумфално замириса на
лавандулата от дрогерия „Сисле“
Въже въжета въженцето
с което Павлов върза мишката
бе скрито под възглавницата
на естествено научния капан
Помислих си, че щом ще мра
не съм се изповядала
н комуналните си бомбоубежища
как нищо не ни беше дадено
грис халва орехи стафиди
съществуваха въображаемо закръглени
натура морта на миговете захаросани
Умирам
в Галерия Уфици
и ти ме чакаш със усмивката
на ироничен дракон
сбъркал божиите двери
с писоарната преграда
облива се лицето ми
в предсмъртни спазми
и хълцат всичките ми мускули
(с което мога да живея
2 х 4 години
и да отслабна с 40 kg)
както писа д-р Иванов
Въжето става факт
когато е намерено
стърчащо в гърлото на сапунисаната пяна
и се навива като намерението
сто хиляди сапунени мехури
от изкуството на Галерия Уфици
от никотинопроводите на тубите
със трескава боя
и от изоставени багрила
с които се цапоти из вертепите
Благодаря ти
за Галерия Уфици
за нишките на помрачнелия прибой
за мойрите
и за побоя
и за пазачите –
ангели които могат
да спят
но не хъркат (алармените инсталации!)
Те ме завързаха
да чакам до смъртта си
за дверите на пневматичната галерия
да пазя нейната галера
от увисване на котвата
на моето въже
(на моето?)
на
мисълта за смърт
о насекомо
в тичинките на безсмъртничето на Уфици.0_5773_31ed6800_L

Вашият коментар

