чаша менструална вода

Наливам си чаша менструална вода от чешмата. Минала е няколко цикъла през пречиствателна станция, затова има приятен мътно жълт цвят. Отпивам. Вкус на желязо. Винаги се запазва. Приемам поне по 2 литра дневна доза. Не че ми липсва желязо.

Милионите жени в цикъл по света се изстискват всеки ден, за да тече по тръбите, от чешмата менструалната им вода. А жълтият цвят може и да е от пикня. Понякога тече и кафяво. Червеникаво – никога. Но не можеш да сбъркаш този вкус и този мирис, който кара зъбите да скърцат и езикът да изтръпва. И послевкуса на кръв, на вмирисана кръв.

Всеки месец и аз дарявам кръв към световната кръвна банка. Безвъзмездно. Дарявам за пречистване в станциите. Дарявам, за да получавам всеки ден такава вода от чешмата. Която пия. С която мия чинии. С която готвя. С която се къпя. С която пера. С която всяка сутрин си мия зъбите с най-скъпата и рекламирана паста за зъби и си мия лицето с най-скъпия и рекламиран почистващ гел с натурални съставки, който намерих на пазара. С менструалната вода на милиони жени. За да се погледна в огледалото – събудена, измита, със светнало чисто лице и приятен вкус в устата.

Но най-скъпата и рекламирана паста не може да ми оправи зъбите, които растат всеки в различна посока откакто съм дете. И телчетата не ми ги оправиха. Нито часовете при най-добрата зъболекарка в града, която пропусна наличието на 2 млечни зъба; която ми каза, че от следващия път таксата й ще е 2 долара – можела съм да й давам в левове в зависимост от курса на деня. Такива бяха времената. Спрях да ходя при нея. Можех и сама да си навивам телчетата на 2 седмици без да давам 2 долара за това. Но зъбите ми не се оправиха. През дивия пубертет на 16 някой се усети, че ми расте нов зъб там където не би трябвало – над един друг. Другият имаше нещастието да е млечен. По-скоро аз имах нещастието да ми го извадят и да ходя с дупка на мястото на кучешки зъб, а отгоре й да никне друг. На 17 се оказах с две дупки. Рентгеновите снимки оттогава показваха, че и четирите мъдреци са в готовност, скрити под венците. Казаха, че това създава ‘напрежение в устата’. На 19 във втората дупка проби зъб. Той поне имаше шанс да израсне на правилното място. На 20 двата горни мъдреци започнаха да растат едновременно, причинявайки ми болка. Не стана изведнъж. Растяха по малко и спираха. След няколко месеца започваха пак. На 23 усетих някакво странно напрежение в челюстта. Зъболекарката ми каза, че десният мъдрец расте накриво, насочен към бузата, разранявайки я. Мен ме болеше отляво. Трябваше да посетя хирург, за да ги извадя. Болката отмина и аз забравих случая. След няколко месеца всичко започна отново, не можех да ям, да се смея. На 24 проби долният ляв мъдрец, този път насочен навътре. Отново не можех да дъвча на тази страна и оттогава, за да отворя устата си докрай, го правя на две степени.

Усещам ги как растат. Как се движат във венците ми. Нощем ги чувам да пробиват костта. Усещам вкуса на кръв като се събудя. Тогава отивам в банята, слагам от скъпата паста върху специалната си скъпа четка и търкам, докато не усетя отново кръвта и пяната в устата ми не почервенее от прекалено търкане по крехките венци. Тогава плюя и се джабуркам с менструланата кръв на милиони жени, течаща така благодатно от чешмата.

2 Отговора to “чаша менструална вода”

  1. dittablack Says:

    е тва ме навежда на мисълта, че жените са част от световната конспирация😀

Вашият коментар

